Rozdíl mezi billboardem, megaboardem a jinými OOH plochami
Rozdíl mezi billboardem, megaboardem a jinými OOH plochami
Městský mobiliář a venkovní reklama jsou dvě odlišné, ale přesto propojené oblasti. Městský mobiliář může totiž sloužit jako efektivní nosič reklamy, což přináší výhody městům i inzerentům. Zároveň se s tím pojí i jistá úskalí. Pojďme se podívat na to, proč by inzerenti měli využívat městský mobiliář a na co si dát pozor.
Městský mobiliář (také někdy označovaný jako pouliční nebo veřejný mobiliář) je souhrnný termín pro různé typy zařízení, která se nacházejí ve veřejných prostorách obcí. Hlavním cílem městského mobiliáře je zpříjemnit a zefektivnit pobyt obyvatel i návštěvníků a zároveň přispět k udržení pořádku a pohodlí.
Z výše uvedeného je patrné, že objekty městského mobiliáře mají zejména praktické, informační, případně dekorativní využití. Tím se zvyšuje kvalita veřejného prostoru, bezpečnost všech, kdo se po městě pohybují. Vhodně vybraný mobiliář, který respektuje specifika městské části, také pomáhá tvořit identitu obce.
Mnohé části městského mobiliáře slouží zároveň jako nosiče venkovní reklamy, čímž město získává další zdroj příjmů, které může využít na údržbu a rozvoj veřejného prostoru. Město také může tyto reklamní nosiče využít pro mediální podporu a propagaci místních událostí nebo turistických atrakcí.
Venkovní reklamu dle studií renomovaných výzkumných agentur zaznamená měsíčně 69 % lidí. Reklama v rámci městského mobiliáře je umístěná na vysoce frekventovaných místech a ve většině případů kolemjdoucí oslovuje v době, kdy mají čas a mohou se rozhlížet kolem sebe – na rozdíl od billboardů. Existuje tak velká pravděpodobnost, že lidé reklamu zaznamenají. Šance je ještě vyšší u prvků, u nichž se lidé zdržují delší dobu (přístřešky na zastávkách MHD, lavičky, informační tabule apod.).
Skvělou příležitostí je také moderní městský mobiliář, který zahrnuje různé interaktivní obrazovky a dotykové panely. Ty mohou nerušivou formou kombinovat důležité informace pro občany s marketingovým sdělením. V takovém případě jde o promyšlené spojení prvků chytrého města (smart city) a reklamy.
Nejoblíbenějším typem venkovní reklamy v rámci městského mobiliáře je CLV (neboli City Light Vitríny). Jde o prosvětlené formáty, které můžete vídat zejména na zastávkách městské hromadné dopravy. Skvěle se hodí pro podporu značky, což jsme ověřili praxí. Vzhledem k tomu, že cestující má na zastávce čas okolo tří minut, je možné dát na CLV více informací než na billboard. Využít se dá také jako navigace k provozovně, která samozřejmě musí být poblíž, v podobě samostatně stojící plochy. Podívejte se, jaké CLV máme k dispozici pro vaši reklamu.
Častým důvodem, proč obyvatelé proti reklamám v městském mobiliáři protestují, je nepříjemné vizuální narušení daného prostoru. Je důležité dbát na to, aby reklamní prvky byly v souladu s designem městského mobiliáře. Příliš křiklavé nebo nevhodně umístěné reklamy mohou pokazit celkový dojem z města. Moderní přístup k městskému mobiliáři často upřednostňuje minimalistický a funkční design, což by mělo platit i pro použité reklamy.
Velkou výzvou ve všech oblastech je v současnosti udržitelnost. Moderní venkovní reklamy mohou být vybaveny solárními panely a úspornými LED diodami, čímž se sníží ekologická zátěž. Tento přístup je skvělým doplňkem k udržitelnému městskému mobiliáři, vyrobenému z recyklovaných nebo přírodních materiálů.
Zohlednění všech těchto aspektů může vést k vytvoření vyváženého veřejného prostoru, který plní jak praktickou, tak ekonomickou funkci.
Je logické, že města čím dál častěji pečlivě zvažují, jakým způsobem do mobiliáře integrují reklamní prvky. Jejich cílem je zachovat estetiku i funkčnost prostředí a poskytovat přínosné informace. Cílem inzerenta je být vidět a přesvědčit k návštěvě webu, ale nevytvářet vizuální chaos. S tímto na paměti si vyberte ideální CLV pro vaši reklamu.
Rozdíl mezi billboardem, megaboardem a jinými OOH plochami
Průvodce k pronájmu billboardu pro začátečníky
Výzkum AC Nielsen potvrzuje efektivitu OOH reklamy