15.10.2024

Rozdíl mezi billboardem, megaboardem a jinými OOH plochami

Rozdíl mezi billboardem, megaboardem a jinými OOH plochami
Rozdíl mezi billboardem, megaboardem a jinými OOH plochami

OOH (Out-of-Home) reklama je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zasáhnout široké publikum. Zahrnuje různé formáty, které jsou umístěny mimo domov, jako jsou billboardy, megaboardy, doublebigboardy a další. Tyto formáty nabízejí velkou viditelnost a jsou ideální pro zvýšení povědomí o značce. Podívejme se na rozdíly a rozměry jednotlivých typů OOH nosičů.

 

Billboardy

Billboardy jsou nejběžnějším typem OOH reklamy. Umisťují se podél silnic  a v městských oblastech. Jsou dostupné v různých velikostech, ale nejčastěji se setkáváme s následujícím formátem:

  • 5,1 x 2,4 m: Formát vhodný i pro městské oblasti, kde je ideální vzdálenost pro zaznamenání propagovaného poselství

Citylighty

Vedle billboardů jsou citylighty nejvíce využívaným formátem vnější reklamy. Nacházejí se v centrech měst, na zastávkách MHD a v obchodních centrech.

  • 1,185 x 1,75 m: Formát vhodný i pro městské oblasti, kde je ideální vzdálenost pro zaznamenání propagovaného poselství

 

Bigboardy

Bigboardy jsou větší než billboardy, často jsou při dálnicích a dálničních obchvatech měst, nebo při hlavních tazích se zvýšeným provozem.

  • 9,6 x 3,6 m alebo 10 x 4 m: Díky většímu formátu je dobře viditelný z větší vzdálenosti.


Doublebigboardy

Doublebigboardy jsou dvojité bigboardy, které poskytují větší plochu pro reklamu. Rozměry doublebigboardů se mohou lišit, ale běžně se používají ve formátu:

  • 9,6 x 8 m: Dva standardní bigboardy umístěny bezprostředně nad sebou.

 

Megaboardy

Megaboardy jsou větší než bigboardy a jsou určeny ke zvýšení viditelnosti značky v rušných oblastech. Rozměry megaboardů jsou různé:

  • 20 x 8 m alebo 20 x 16 m: Díky své velikosti jsou velmi nápadné a nabízí dostatek prostoru pro kreativní reklamní poselství.

 

Fasády

Rozměry těchto ploch jsou definovány formátem stěny na které je tento druh nosiče umístěn. Nejčastěji se nacházejí na fasádách budov v blízkosti velkých dopravních uzlů.


další OOH formáty

Kromě billboardů, bigboardů, megaboardů, doublebigboardů a fasád existuje spousta dalších OOH kanálů, které poskytují různé možnosti pro reklamu:

Backlighty:

  • 5,1 x 2,4 m alebo 9,6 x 3,6 m: Díky své velikosti jsou velmi nápadné a nabízí dostatek prostoru pro kreativní reklamní poselství. Jsou viditelné i ve večerních hodinách.

 

Reklamní plochy na dopravních prostředcích:

Rozměry: Liší se podle typu vozidla, od malých ploch na taxících po velké plochy na autobusech a tramvajích.

Umístění: Mobilní reklamy, které pokrývají široké geografické oblasti.

 

Závěrem

Výběr správného formátu reklamy OOH závisí na cílech kampaně, rozpočtu a umístění. Billboardy a citylighty jsou ideální pro široké pokrytí, megaboardy, doublebigboardy a fasády pro zvýraznění značky. Ostatní OOH formáty bigboardy, backlighty a reklama na dopravních prostředcích nabízejí flexibilitu a specifické výhody pro různé typy kampaní. Důležité je zvolit správný formát, který nejlépe osloví cílové publikum a tím maximalizuje návratnost investice do venkovní reklamy.

Čtěte dále

Nastavení soukromí a cookies 🍪

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

 

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.

Nastavení